Rumowe babeczki z kakaowym twarożkiem

Do zrealizowania jednego ze swoich kulinarnych planów potrzebowałam upieczonego buraka. Nie opłaca się jednak przecież włączać piekarnika dla tak skromnej ilości produktów. Z planu jednak nie zrezygnowałam, a tylko dołączyłam do niego drugi: wykorzystanie pozostałego po produkcji smażonych w miodzie cytryn rumu. Tym razem w połączeniu z mąką, cukrem, masłem, a także dodatkiem twarogu. Czyli w formie apetycznych babeczek.
Co więcej, na tyle szybkich w przygotowaniu, że zamiast wieczornego pieczenia postanowiłam zająć się tym już wcześniej i tym samym miło spędzić w kuchni przedpołudnie. No i złożyć urodzinowe życzenia współlokatorce, wręczając jej jeden taki babeczkowy mini-torcik z wbitą w środek fioletowo-białą świeczką, jeszcze przed napisaniem przez nią kolejnych w tym dniu dwóch egzaminów.


Wypiek jak zwykle został określony jako ciekawy oraz smaczny. A ja oba te przymiotniki odbieram jako komplement. Tym bardziej że mi również bardzo pasuje ich smak. Mimo że do picia samego rumu nie chciałam się przekonać to ten gorzki akcent alkoholu w masie już mi odpowiadał. Wyraźnie wyczuwalny szczególnie w kontraście ze słodkim kakaowym twarożkiem. Ten drugi o lekko grudkowej konsystencji, która to dodatkowo przedziela na dwie części warstwy puszystego ciasta babeczkowego. A ponadto nadaje jeszcze całości ciekawego wyglądu. Mimo wszystko niesugerującego jednak jakie to ciekawe składowe kryją się wewnątrz i że to rumowo-gryczany akcent dominuje w całości wypieku.


Rumowe babeczki z kakaowym twarożkiem

/9 sztuk/

100 g mąki pszennej
100 g mąki gryczanej
2 łyżeczki proszku do pieczenia
70 g cukru demerara
2 jajka
50 g masła
100 ml rumu

125 g twarogu
100 g jogurtu naturalnego
70 g (2 łyżki) czekowiśni (lub innych przetworów)

Miękkie masło utrzeć z jajkami oraz cukrem. W oddzielnej misce wymieszać oba rodzaje mąki i proszek do pieczenia. Do spienionej masy jajecznej dodać sypkie składniki oraz rum i całość zmiksować do dokładnego połączenia się składników. Gotowe ciasto przełożyć do miseczki.
W misie miksera umieścić twaróg, jogurt oraz przetwory. Całość krótko zmiksować do połączenia się składowych.
Do przygotowanych (najlepiej sylikonowych) papilotek nakładać po dużej łyżce ciasta rumowego, następnie po łyżce twarożku, a na koniec dopełnić je pozostałą masą rumową. Wstawić babeczki do nagrzanego do 180°C piekarnika na około 25 minut. Po upieczeniu zostawić do całkowitego wystudzenia.

1 komentarz:

  1. Lubię takie wypieki z alkoholem, mają bardzo fajny aromat, a kakaowy twarożek musiał być tu idealny! :D

    OdpowiedzUsuń