Gofry na śmietanie z kiwi oraz tahini

Od kiedy po raz pierwszy zrobiłam gofry z dodatkiem śmietany w cieście, ani razu nie zmieniłam jeszcze tej bazy na żadną inną. Ten, pozornie wcale nie niezbędny, składnik nadaje bowiem ciastu wyraźnej chrupkości. Dobrze wypieczone ciasto staje się dzięki jego udziałowi jeszcze bardziej przyjemnie kruche z zewnątrz. A jednocześnie, dzięki połączeniu go w masie z ubitym białkiem, otoczką dla miękkiego i puszystego wnętrza gofrowych wafli.


W tym przypadku podane ponadto ze słodko-kwaśnym kiwi. Pokrojonym w cienkie plastry, niepozbawionym jednak swojej jadalnej skórki. Choć oczywiście można obrać owoc przed jego podaniem, ale ja zachęcam do spróbowania i takiej wersji (zalecam jedynie oczywiście dokładne umycie owocu przed dalszą obróbką ;)). Poza tym całość wzbogacona jest jeszcze o dodatek klasycznej pasty tahini oraz niewielki, a mimo to doskonale wyczuwalny, akcent octu balsamicznego.


Gofry na śmietanie z kiwi oraz tahini

/1 porcja, 2 sztuki/

30 g mąki pszennej
duże jajko
łyżka śmietany
szczypta sproszkowanego imbiru
kiwi
łyżeczka tahini
odrobina octu balsamicznego

Mąkę, śmietanę oraz imbir umieścić w jednej misce. Żółtko oddzielić od białka, dodać je do pozostałych składników i całość wymieszać. Białko przełożyć do misy miksera i ubić na sztywną pianę. Następnie również dodać je do reszty składników i delikatnie wmieszać w masę, tak by nie pozostały w niej żadne większe grudki ciasta.
Tak przygotowaną masę wyłożyć na rozgrzaną płytę gofrownicy (ew. uprzednio lekko natłuszczoną) i piec aż do wyraźnego ścięcia się i zarumieniania ciasta, w zależności od mocy sprzętu, obracając je w trakcie na drugą stronę.
Gotowe gofry odstawić na chwilę do odparowania, a w międzyczasie pokroić kiwi w plastry. Ułożyć kawałki owocu na gofrach, po czym całość polać płynną pastą tahini praz odrobiną octu balsamicznego.

6 komentarzy:

  1. Ciekawe! Może kiedyś wypróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wszyscy zachwalaja zdjecia a pytanie czy ktos sprobowal zrobic gofry z tego przepisu? Ja sprobowalam i nerw mi sie ruszyl. Gofry na zdjeciu wygladaja pysznie i chrupko. Szkoda tylko ze autorka do przepisu zapomniala dodac mleko... bez tego nie robi sie ciasto na gofry tylko kruszonka!! Jestem przeogromnie rozczarowana.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z osób chwalących wyłącznie ich wygląd zapewne nikt ich nie robił i dlatego w komentarzach odnoszą się właśnie do tego aspektu. Nie ulega jednak wątpliwości, że fotografie przedstawiają wykonane przeze mnie gofry, z tego właśnie przepisu (bez dodatku mleka). Co więcej, tak jak napisałam we wstępie, robiłam je już parokrotnie i nigdy nie spotkałam się z takim problemem.
      Równocześnie miło mi że postanowił(a) Pan(i) wypróbować przepis i ubolewam nad faktem, że nie udało się osiągnąć pożądanego efektu. Nie wiem skąd wynikł ten problem, ponieważ po dodaniu łyżki śmietany oraz dużego, ubitego białka do takiej ilości mąki masa zdecydowanie nie powinna mieć konsystencji kruszonki. Czy aby na pewno proporcje były zachowane?

      Usuń